Śpiewaczka operowa – Sopran, pochodząca z Tczewa.
Ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, oraz staż artystyczny na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu Izabelli Kłosińskiej. Jest adeptem Akademii Operowej Programu Kształcenia Młodych Talentów przy Teatrze Wielkim- Operze Narodowej w Warszawie.
W latach 2013-2020 występowała na deskach Teatrów : Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, Opera Weimar Germany, Connecticut Lyric Opera USA, Teatro Arrigo Boito Italy, Teatro Niccolini Italy, Firence Opera Italy, Berliner Philharmonie Germany.
Repertuar Joanny Dubieli obejmuje następujące role: Cherubino (Le Nozze di Figaro, W.A. Mozart), Donna Elwira (Don Giovanni, W.A.Mozart), Siebel (Faust, Ch. Gounod), Tatiana (Eugen Onegin, P.I. Czajkowski), Mimi (La Boheme ,G. Puccini).
Współpracowała z takimi dyrygentami jak :
Thomas Hanus, Kazushi Ono, Adrian Sylveen, Olaf Storbeck, Tadeusz Karolak, A. Yurkevych, oraz reżyserami :
M. Treliński, Antony McDonald, Alan Mann, An Roos, Jarosław Kilian, Damon Nestor Pleumis.
Na stałe współpracuje z kompozytorem Michałem Lorencem, z którym nagrała wokalizę do Filmu „ Dream to fly”, oraz wystąpiła w suicie instrumentalno- wokalnej „ Światło Prawdy” skomponowanej przez kompozytora na cześć bł. Jerzego Popiełuszki. Zaśpiewała sieć koncertów upamiętniających Tragedię Smoleńską, do których również muzykę napisał Michał Lorenc.
Wraz z zaprzyjaźnioną artystką, skrzypaczką Julią Maliszkiewicz, oraz siostrą, pianistką Zofią Dubiela od niedawna współtworzy projekt muzyczny SPERO.
Pomysł na projekt zrodził się w trudnym czasie pandemii korona wirusa – z pragnienia szukania otuchy i nadziei i z potrzeby wspólnego muzykowania. Jego zwieńczeniem jest album, wydany pod tym samym tytułem, nagrany we wrześniu 2020 roku, na zaproszenie Stowarzyszenia bł. Alojzego Ligudy w Opolu.
W repertuarze SPERO przeważają kameralne utwory sakralne. W ich interpretacjach dla artystek ważny jest dialog głosu ludzkiego i skrzypiec, gdzie w muzycznej medytacji zacierają się granice barw obu tych instrumentów.